Glädjetårar .

Dagen har varit betydligt bättre än igår om man säger så . Även fast det har varit jobbigt vissa stunder idag med , så går det inte och jämföra med igår !

Sak samma , skolan idag var okej , gick hyfsat fort . Fick ryck på min datorn som inte vill göra som jag ville , men sånt är livet när man är oteknisk ;)
På körövningen (sången alltså) idag var vi bara tre personer , Renate , Johanna och jag förstås . Det var nog den roligaste sångövning jag har varit med om . Vi var inte seriösa någonstans ! Vi gjorde om låttexter , ändrade tempot och sjöng lite vad vi kände för :) Jag kom bl.a. på att vi skulle göra om Sonja Aldéns låt " För Att Du Finns" .

Orginalet börjar så här :

" För att du finns
För att du kan
Du leder vågorna mot land
Du river murarna mot världen
För att du ser
För att du förstår
Nu lyser himlen där jag går
Du tar min hand och visar vägen "


Min verision blev :

" För att du fanns
För att du dog
Du glömde väskan när du drog
Du såg mig inte där jag stod
För att du såg
För att glasögonen var på
Nu faller regnet där jag går
Du tar tog min hand och sa Följ Med Mig "

Det låter säkert inte alls lika kul när ni läser det , men SOM vi skrattade . Tårarna rann och Kalle tyckte nog att vi var helgalna . Men vafan , vi var ju bara oss själva . Skoj hade vi ju och det är väll det som räknas ? :)




Min katt ÄR sötast !



/ S . Rosell .

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0