Nikotinberoende .

Det är hemskt och se hur vissa människor i ens närhet har fått ett så sorgligt liv bara under de senaste åren .
Men vad kan man göra ? Jag är ju själv bara ett barn och har inte mycket erfarenheter . Varför börjar man röka när man går i sjuan ? Gör man det för grupptrycket , för att man mår dåligt eller för att det är tufft och man får hög status ? Tufft är det knappast , det är bara sorgligt . Och om man mår dåligt , mår man då bättre av att röka när man vet att det i längden är livshotande ? Hög status kanske man får bland andra rökare , det vet inte jag , men bland oss icke - rökare så är det inte jätte uppskattat ! Ett barn som är tolv - tretton år borde inte röka i så unga år ! Förhoppningsvis så får de lite mer vett i huvudet när de blivit lite äldre så de inte missbrukar nikotin överhuvudtaget .

Jag ser aboslut inte ner på de personer som är beroende av nikotin . För de allra flesta vet vad det innebär men väljer ändå att göra det , då är det deras problem ! Tycker bara att det är så fruktansvärt sorgligt att så jävla många yngre , som precis börjat högstadiet , röker ! Vart är världen påväg egentligen ? ! Jag blir gaktiskt lite rädd om man tänker på hur världen ser ut nu , hur kommer den då se ut om 10 år ? !

Nog om det ! Efter frukosten i morses så började jag städa i mina klädlådor , vilket var i stort behov av ! ;) Jag hann inte färdigt eftersom att Mirja ringde och frågade om jag ville vara barnvakt . 40 minuter senare befinner jag mig hemma hos de . Kom hem vi halv sex och var då för trött för att orka städa klart , så det får jag ta imorrn istället .

Jag har börjat drömma jätte konstiga drömmar . Bara massa läskigt i . Personer som jag försöker glömma dyker upp i drömmen , av någon konstig anledning ! Det gillar jag inte !

Ditt Ord :)
Postat av: Kristina

Jag drömmer också om personer jag borde glömma.. <3

2009-05-10 @ 10:14:51
URL: http://kguldmyr.blogspot.com
Postat av: Sara

Det är jobbigt det dära :/ <3

2009-05-10 @ 10:55:18
URL: http://sararosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0