Inte visste jag att vi sålde färdigskrapade lotter på jobbet . . med vinst !

I torsdags när mamma och jag var och handlade köpte vi fyra trisslotter , en skrap - pyramid , ett skrap - kryss och en skrap -bingo . Dessa lotter lade mamma i ett kuvert och tänkte inte mer på det . Förra veckan ( i torsdags närmare bestämt ) hade min mormor och morfar bröllopsdag . Dessa lotter var givetvis till de . Igår när mormor öppnade kuvertet och plockar ur lotterna skymtar jag en lott som redan är skrapad , jag utbrister då till mamma ( mest på skoj ! ) :
- Mamma , har du tjuvskrapat ?
Varpå hon svarar:
- Nej , varför skulle jag göra det ?
- Det ser ut som att de är skrapat i alla fall , svarar jag lite förvånat .

På grund av min envishet tar jag mig en närmare titt och inser att Skrap - bingon faktiskt är skrapad ! Till och med kontrollrutan är skrapad ( den längst ner i vänstra hörnet ) . Och inte nog med det , det är vinst på den ! Jojomen , hela 30 kr . . . 

Nu sitter jag här och lurar på om vinsten redan är utbetald ( man kan bara scanna varje lott en gång med vinst , tyvärr ! ) . Ärliga som vi är ska vi idag ställa allt till rätta och fråga chefen ( det var han som satt i kassan och gav oss lotterna ) om han numer säljer färdigskrapade lotter med vinst ! Tur att vi köpte den i Dalstorp . . Jag menar , i värsta fall kan jag ju betala ut vinsten själv , haha nää men de vet ju vilka vi är och tror förhoppningsvis oss ! Vi fick oss ett gott skratt i alla fall . Mormor tyckte nog att det var roligast ;)




Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0