Blåsigt dygn

Godeftermiddag ! Hoppas ni inte har blåst bort i stormen . Igår hade vi hemmastudier så jag slapp åka iväg tidigt till skolan , skönt tycker jag ! Jag gick runt här hemma och myste i leggings , linne och pappas gamla skjorta , det bästa som finns ! Medan jag tog livet med en klackspark fick pappa jobba som en slav . Det är hans jourvecka . Allt började natten mellan torsdag och fredag . Sedan dess har han sovit max fyra timmar , om ens det . Inatt var det som värst , kaos överallt . Nu ligger han i alla fall och tar igen några timmars sömn innan det ringer igen för det är jag nästan säker på att det kommer göra . Träd och grenar ligger lite varstans och att det kom nästan två decimeter snö inatt gjorde inte saken bättre . Mamma och jag var ute och skottade vid midnatt . Skulle egentligen mött Erik men pappa åkte passande förbi så han kunde åka hem med honom innan pappa återvände till jobbet . Skönt att det har lugnat ner sig lite !

Sitter för tillfället och kollar på dagens avsnitt av Tjuvarnas jul . Jag tycker faktiskt att det är helt okej i år . Såpass bra att jag följer det i alla fall :) När avsnittet är slut ska jag hoppa in i duschen och sedan bege mig till Ulricehamn . Ska sitta hundvakt ikväll och sedan åker jag hem till syrran och sover där :)

Ha en fin lördag allihopa !

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0