Dukat för fyra

Dagen började hastigt , jag bokstavligt talat flög upp ur sängen när jag hörde att det var något som droppade . Första tanken var att det läckte in från taket men när jag väl tänt lampan och inser att det är dyngsurt på skrivbordet skyndar jag mig in på toaletten och hämtar handdukar för att torka upp . Jag hade en plastburk med vatten i som jag hade igår när jag dammade mitt rum och jag vet inte om burken läckte eller om det var trasan som hade sugit åt sig vatten ( trasan låg på kanten av burken , hälften i och hälften utanför ) som gjorde att det läckte men blött var det i alla fall . Det viktigaste var att inte kameran eller tillhörande kabel kom till skada . Ett gammalt block (som jag förövrigt ändå skulle elda upp ) blev genomvått och ett kort blev genomblött men det var i utskrivet i papper så det är ingen fara , det går ju skriva ut igen som tur är :)

Dagen har varit helt okej . Naturkunskapen och samhällen gick hyfsat fort idag och på engelskan skrev vi en essä om en bok vi läst , inte det roligaste jag har gjort i mitt liv men det funka ! På hålet idag fick jag inte riktigt lika mycket gjort som jag hade velat , hade helt enkelt inte en pluggdag . Därför får jag ta igen detta imorgon :) Då jag även ska hinna med och storstäda och tvätta bilen . Jag skojar inte när jag säger att den annars vita bilen är grå . Om det inte hade varit ljust ute i morses när jag skulle ta bilen till bussen hade jag nog fan inte hittat den ;) Nääästan så illa var det faktiskt . . Jag började asflabba när jag såg hur den såg ut ! Brorsan har haft den till jobbet i några dagar och jag antar att det är motorvägen som ligger bakom all smuts ;)

När jag kom hem från skolan idag åkte syrran och jag en sväng till Gällstad för att kolla in Hemma Hos Haglund som har genomgått en totalrenovering . Skit snyggt blev det i alla fall :) Det två grejer jag köpte kan jag visa i ett annat inlägg någon annan dag !
Väl hemma när jag kommit innanför dörren ser jag att det bara är dukat för fyra personer och vi är fem . . . Det är " min plats " som inte var dukad . Mamma sa att det var pappa som hade dukat och när han sedan dök upp i köket löd följande konversation ( J = jag och P = pappa) :

J : Ska inte du äta ikväll pappa ?
P : Jo , vadå ?
J : Du har ju bara dukat för fyra . . . Min plats är odukad !
P : Men du var inte hemma när jag duka ( dålig bortförklaring ! )
J : Men det var ju inte Emma heller ?

Haha , där fick jag han allt ! Han blev tyst och dukade för en person till :)

Detta blev ett långt inlägg märker jag men så kan det gå ibland !
Nu ska jag plocka undan lite kläder på mitt rum och sedan vankas det mat ! Trevlig fredagskväll på er :)


Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0