Fjärde Advent - Dan före dan

Precis som det står i rubriken är det fjärde advent idag men också dan före dan vilket alltså betyder att det är julafton imorgon , mysigt :) 

Glöggkvällen i torsdags var supermysig och bjöd på många skratt . Jag hade slagit in ett paket med många lager papper och mycket tejp som vi körde paketleken med . Innhållet vann tillslut Emma men lotten som var i var det tyvärr ingen vinst på . Tycker vi kan göra den här Glögg/mat/skratt-kvällen till en tradition :D
 
I fredags åkte vi som sagt hem hit och bakade pepparkakor . Mamma var dock nästan färdiga när vi anlände vid tio så vi hann knappt tröttna innan det var slut ;) Men det var mysigt i alla fall och det är ju huvudsaken ! Instagrambild från pepparkaksbaket ;


Natten mellan fredag och igår hade jag magkatarr . När jag vaknade upp igår mådde jag både illa , hade ont i magen och med dålig sömn i bagaget fick jag snällt stanna hemma från jobbet . Gårdagen tillbringades alltså i soffan hela dagen , antingen sovandes eller med tv-tittande . Jag hade ingen aptit alls och först vid 15-tiden tvingade  jag i mig några skedar turkisk yoghurt . Innan dess inbillade jag mig att jag skulle bli bra om jag bara drack blåbärssoppa ;) Jag trodde givetvis att jag hade åkt på magsjuka men det var det troligtvis inte eftersom att jag aldrig kräktes . Mamma trodde att det kunde ha å göra med magkattaren och min förkylning , snäll som jag är så tror jag det också ;) Nej , men det var skönt att det inte var magsjuka i alla fall ! Natten till idag sov jag betydligt bättre och var inställd på att gå till jobbet . Tji fick jag ! Magen var inte återställd och jag valde därför att stanna hemma idag också och glad är jag för det . Jag sov en stund på förmiddagen och har legat och vilat resten av tiden . Sen igår morse har jag bland annat hunnit kolla på Pippi Långstrump , Skrållan & Tjorven , Polarexpressen (så mysig julfilm) , Äntligen Hemma Julspecial och hela Pelle Svanslös (julkalendern) . Nu känner jag mig betydligt piggare och friskare vilket bådar gott inför morgondagen ! Såhär i efterhand är jag glad att jag stannade hemma och vilade upp mig istället för att stressa iväg till jobbet .. Nu är maten färdig här , och det är första gången på ett och ett halvt dygn som jag faktiskt känner hunger så det ska bli gott med revben och sallad !

Hoppas ni får en fin uppesittarkväll :)

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0