Helgen

Helgen börjar lida mot sitt slut och som vanligt har den gått alldeles för fort ! Denna veckan var det dags för storstädning så i fredags dammtorkade jag det sista i huset för att den biten skulle vara färdig :) Precis när jag börjat med dammtorkningen råkade jag dammsuga upp pappas guldhalsband eller vigselring (Jag var inte säker på vilket det var ) . Ringde pappa med en gång :

- Du pappa , vart har du din vigselring ? 
- Tror den ligger i vårt sovrum .

Jag andas ut och går på nästa fråga :
- Vart har du ditt guldhalsband då ?
- Den ligger nog på toa där vigselringen brukar ligga . Den gick sönder för någon vecka sedan så jag har tagit av mig den .
- Ah , men då kanske det inte gör något att jag råkade dammsuga upp den då ?
- Jo , det går ju att laga och så är det ju guld ! 
- Okej , ska försöka då fram den .

Pappa , en aning osäkert :
- Du är säker på att det inte var vigselringen ?
Jag svarar , ungefär lika osäkert :
- Jag tror inte att det var det , det lät som att det var ett halsband .
Jag beslöt mig för att sluta dammtorka och gick ut och i det underbara vädret och räfsade ihop grenar . I torsdags sa pappa nämligen att det såg ut som en krigszon runt huset . Jag är faktiskt villig att hålla med honom ;) Halsbandet återfanns tillslut , med hjälp av mamma .

I lördags tog vi oss an golven , både dammsugning och våttorkning . Efter det tvättade jag bilen . När vi fått i oss lunch somnade jag en stund för att sedan göra mig i ordning inför kvällens bravader . Kvällen spenderades i Timmele där det var jubileumsfest för DK i Ulricehamn :) En helt okej kväll .

Dagen har än så länge gått i lugnets tecken , ska iväg och dansa bugg ikväll . Utöver det lär det inte bli mycket gjort här hemma . Jag är seg idag trots att det inte blev särskilt sent inatt :)

Hoppas ni haft en fin helg !

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0