Tredje Advent

Tiden springer iväg i en rasande fart och idag är det redan tredje advent vilket innebär att det är 9 dagar kvar till jul ! Jag har några julklappar kvar att fixa , men annars är allt klart inför jul . Har visserligen inte bestämt mig vad jag ska ha på mig men det löser sig förhoppningsvis det också :) 

Veckan i Sätila har gått väldigt fort ! Himla mysigt och vi hann ju med en hel del :) Bakat pepparkakor , slagit in julklappar till julklappsleken , satt nejlikor i apelsiner , varit på IKEA och köpt lite nytt till hans lägenhet , pluggat å bara myst är några saker vi hunnit med !

Även helgen har gått undan . I fredags var det julmys hos tremänningen Sofie med syrran och igår pluggade jag i stort sett hela dagen . Hann med å skriva julkort på kvällen där också :) Idag har jag julpyntat , fixat det sista med den individuella uppgiften som ska in imorgon och lite annat småfix som måste göras !

Måste ju berätta om mitt nya vrålåk också ! I torsdags ringde pappa mig och sa att han hade lagat peggan . Min första reaktion var postitiv , tyckte att det var bra att ha en bil i alla fall . Sen slog det mig att jag skulle behöva köra den skrothögen ett tag till vilket inte alls kändes särskilt säkert ;) När mamma sedan hämtade mig i Limmared letade jag efter vår silvriga volvo men kunde inte hitta någon . Det tog några sekunder innan jag fattade att mamma satt i en silvrig peugeot 307 . Ni anar inte min lycka ! Mamma och pappa ville överraska mig och hade därför ljugit lite för mig ;) På något konstigt sätt känns det som att det är min bil , trots att den inte ens är min ! Givetvis har den några repor och andra skavanker men det är en väldig förbättring jämför med den andra peugeoten . Den silvriga peggan är 10 år nyare än den andra , bara det säger ju en hel del ;)

Nu ska jag göra i ordning mig . Det vankas julbord i eftermiddag , nomnom :) Hoppas ni har haft en fin helg !


Det doftade underbart i M:s lägenhet när jag lämnade den i fredags .
Sofies otroligt söta hundvalp Bonzo , lika mjuk och gosig som han ser ut att vara :)

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0