Välkommen december och första advent

Idag lämnar vi november bakom oss och välkomnar december . Min jobbhelg är till ända och helgen har gått i ett . Igår när jag kom hem städade jag och mitt i allt kom syrran hit och sällskapade mig . Hon hjälpte mig med det sista i städandet och sedan lagade vi mat för att avsluta kvällen hos våra yngsta kusiner :) Gårdagen gick väldigt fort och innan jag visste ordet av det var jag tillbaka på jobbet imorses för att avverka 8,5 h . Överlag har det gått väldigt bra idag trots att det stundtals har varit lite drygt . Sen jag kom hem har jag hunnit tända pannan , lagat mat , tömt diskmaskinen , gjort grönsakslådor till imorgon , ätit och tänt det första ljuset .
 
Första december innebär även att julkalendern började imorses . Årets julkalender heter "Barna Hedenhös uppfinner julen" och imorses kollade jag på första avsnittet . Svårt att ha en uppfattning redan efter första avsnittet men jag kommer absolut att ge det en chans , tror det kan bli bra det där :)
 
Nu har jag slagit mig ner i soffan och kollar på Hellenius Hörna . Tänkte springa igenom duschen om en stund . Känner jag mig själv rätt så kommer det inte bli en sen kväll för min del ! Förstår inte att det kan vara så jobbigt att sitta i soffan och inte göra någonting ;) 
 
Det första ljuset är tänt och nedräkningen till jul har börjat . December är helt klart en av de mysigaste månaderna på året :)

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0