Semestern är här!

Tre hela veckor är jag ledig innan allvaret drar igång igen. Solen lyser med sin frånvaro och de senaste dagarna har termometern visat sig på blygsamma 13-15 grader. Det är väll inget höjdarväder precis, men förhoppningsvis vänder det snart.
 
Förra helgen var det riktig högsommarvärme, och då klagade jag på att det var för varmt. Kan undra om jag någonsin är nöjd var gäller väder? ;)
 
Startade semestern med en tupplur, tyckte jag förtjänade det eftersom klockan ringde 4.50 imorses. När jag tupplurat färdigt ringde det på dörren. Det var min farbror och hans familj som hade vägarna förbi, därmed var mitt kaffesällskap säkrat. Insåg dock att frysen inte hade mycket att erbjuda när det kommer till kaffedopp så bakning får det nog bli en av mina lediga dagar. Imorgon vankas det 30-års fest och M är där och hjälper till med förberedelserna. Jag sitter därför själv här hemma i tv-soffan och försöker få igång en film, men sidan jag brukar använda vill inte fungera.  
 

Underbar utsikt från promenaden förra veckan!

Förra fredagen var jag ledig för att njuta av det fina vädret. Blåste dock alldeles för mycket vilket gjorde att det inte blev en heldag vid havet som det först var tänkt, utan det blev endast några timmar. Kallt i vattnet var det också. Väl hemma i Ulricehamn var det 27 grader och vindstilla.

Lördagen bjöd på betydligt behagligare väder för strandhäng och vattnet var alldeles lagom, svalkande men ändå inte för kallt. Kvällen avslutades med grillning hemma hos M's bror.
En cykeltur till och från Vegby lät som en bra idé i söndagsförmiddag. Vi var dock inte riktigt lika övertygade när vi väl satt på cykeln ;) Över 30 grader visade termometern så trots att vi cyklade var det väldigt kvavt och vindstilla.
Kvällens middag för att fira att semestern äntligen är kommen! :)
 
 
Ha en fin helg!

Ditt Ord :)
Postat av: Emma

Nice med semester. Det är då man börjat jobba på riktigt. Vad är det gröna du har på tallriken tvärs över? :)Ser riktigt gott och proffsigt ut också. Puss :*

Svar: Precis! Tack, det är timjan :)
S . Rosell .

2015-07-11 @ 19:38:47
URL: http://emmarosell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0