Midsommarafton

Nu har timmarna slagit över tolv och det är midsommarafton . Ska strax gå och lägga mig för att inte sova allt för länge imorgon :) Framåt eftermiddagen beger jag mig som sagt var till Falkenberg för att fira där . Vad är det vi firar egentligen ? Det är klart vi ska fira att det är midsommar men hur kommer det sig att vi firar denna högtid ( är det det ? ) ? Jag tror ju inte att Jesus ( eller Gud ) tänkte att de uppfinner en helg då det bara ska festas och göra bort sig ? ;) Man säger ju Glad Midsommar vilket måste betyda att vi inte firar något sorgligt . .  Nåväl , jag firar den dagen i alla fall , trots att jag egentligen inte vet varför ! 

Glad midsommar på er !

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0