Peggan har gått ur tiden

Detta skrev jag på facebook i förmiddags :

"Igår vid 15.30-tiden åkte jag och vita faran vår sista tur tillsammans ! Vi har gått igenom mycket tillsammans ; ett, besök i diket , en pedal som hänger sig ibland (inte alls så roligt som det låter) , 1:ans växel hoppar ur titt som tätt när den står stilla , trasig hastighetsmätare (vanesak!) , trasig handbroms , stendör ibland vid körning (bara att starta igen, det brukar fungera) , höger bakdäck är inte fullt så rund som de övriga tre däcken och sen igår fungerar inte heller pedalbromsen som den ska (en riskfylld sista resa från Tranemo hem igår fick jag veta i efterhand) ! I övrigt i gott skick (förutom lite rost på sidorna) , någon intresserad ? :)"

Igår när jag åkte hem från Tranemo kändes bromspedalen konstigt men jag fortsatte hemåt . Pappa brukar alltid säga "Det är inget farligt , det kan du köra med!" , därför tvekade jag en del om jag skulle säga det eller inte för jag trodde inte att det var något farligt . Pappa var ute å provåkte och konstaterade ganska fort att det var fel på pedalbromsen och att den inte ska köras med . Eftersom att vi redan innan detta hände har kollat runt på andra alternativ var det ingen tvekan om att det är skroten nästa för den bilen . Pappa tror ändå inte att den kommer gå igenom besiktningen (kolla bara på facebooks-inlägget ovan , det är ju inte lite grejer som är fel på den) i januari och vill därför inte kosta på den något eftersom att den har såpass många år
(årsmodell -96) på nacken . Detta gjorde det hela lite svårare eftersom att vi numer endast har en bil och inte två . Troligtvis kommer jag stanna lite längre än till på måndag i Sätila (som det först var tänkt) för att bil-problemet ska lösa sig för tillfället ! Tills vi har köpt en bil får vi pussla ihop dag för dag , men det ska nog lösa sig det också .
 
Tanken slog mig igår att det faktiskt var sista gången jag körde den igår , och det känns nästan lite sorgligt (trots att den är mer fara än säkerhet att köra den nu) . Vi har ju faktiskt upplevt en hel del ihop så det är väll kanske inte så konstigt och det kommer säkert kännas lite underligt den dagen jag kör en felfri bil ;)

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0