Årsresumé 2015

Januari:
I januari tog jag examen och blev äntligen färdigutbildad förskollärare. Den 19 januari började jag arbeta på en förskola i kommunen. Resten av månaden bestod av renovering av lägenheten. 

Februari:
Fortsatte med renoveringen. Den här månaden bestod mestadels av renovering och jobb. Några födelsedagar hann vi med att fira också. 

Mars:
I mitten på mars var vi äntligen klara med renoveringen och flyttade in. Utan pappas hjälp hade vi säkert fortfarande hållt på med renoveringen. 

April:
Månadens stora händelse måste vara att vi köpte en gemensam bil. Mattias sålde sin Seat och vi köpte istället en volvo V70. Vill minnas att det var ganska fint väder, så en del promenader gick vi. Syrran, hennes pojkvän, brorsan, Mattias, kusin A och jag var på Boda Borg. Tjejerna mot killarna, nämner inte vilka som vann. Var på Sjögrens kök med jobbet och tackade av en pensionär och firade en 50-åring. En urmysig kväll! För att fira mamma, farbror och hans fru var vi på höghöjdsbanan i Hestra. En läskig upplevelse, men ganska rolig. 

Maj: 
Maj började på bästa tänkbara sätt; en dagstur till Gekås. Dock var lyckan kort för när vi kom dit var det hur mycket folk som helst och vi fick stå i kö för att få en parkering, helt sinnes! Men vi fick en plats att ställa bilen på tillslut och trängdes med resten av Sveriges befolkning inne i varuhuset. Genomförde Vårruset för första gången. Det är något jag kan tänka mig att göra om, för känslan att motionera ihop med så många andra (tror vi var runt 5000 tjejer) var jättehäftig. Sov även över på jobbet med de barn som började skolan i augusti. Roligt minne att bära med sig.  Odlade min livs första sallad. Det tog sin lilla tid, men god. 

Juni:
En lugn månad över lag. Firade midsommar här hemma med delar av Mattias sida. Var på rosétisdag två gånger på bryggan med kollegorna.

Juli:
Första fredagen i juli tog jag ledig för att åka till Marstrand. Vi lyckades pricka in samma helg som någon seglingstävling genomfördes vilket gjorde att det var i princip omöjligt att ta sig över till ön. Därför valde vi att stanna på fastlandet och hittade klippor som vi slog oss ner på. Det blåste dock väldigt kallt så vi blev inte kvar där särskilt länge, så jag tog ett snabbt dopp i havet innan vi begav oss hemåt igen. Väl hemma var det 27 grader och vindstilla. Konstigt hur vädret kan skilja så mycket. Var på en lyckad 30-års fest precis innan semester påbörjades. Den 13 juli förlovade vi oss i Ystad. Hotell Mossbylund kan jag verkligen rekommendera, väldigt mysigt där! Det blev även en spontan dagstripp till vänners båt utanför Jönköping. Grillade kött vid bryggan och hann med en snabb tur med båten innan vi begav oss hemåt igen. Den 18 juli var vi i Lysekil över dagen för att fira Mattias mamma. En mysig tradition i samband med hennes födelsedag. I slutet av månaden var vi på Astrid Lindgrens värld tillsammans med Mattias släkt. Hann även med att träffa mina två Elin-kompisar. 

Augusti:
Vid månadsskiftet juli-augusti gick den årliga Uport-festivalen av stapeln. Ganska kallt men en hel del grymma artister som till exempel Stiftelsen, Magnus Uggla, Petter, Zara Larsson, Molly Sandén och Hoffmaestro. Uport-helgen avslutades med dop för mitt kusinbarn. Började jobba efter tre veckors semester. 25-års kalas för brorsan hemma hos mamma och pappa i Dalstorp. Utöver detta hann vi med att fira tre födelsedagar till. Fick hem soffan vi beställde i början av sommaren. Renoverade en byrå genom att tapetsera lådfronterna. Firade två år med Mattias. Uppmärksammade det inte särskilt mycket den dagen utan det tog vi igen senare med Tallin-resan och en biodejt i Göteborg. 

September:
Kalas för pappa i början av månaden. Tillsammans med några kollegor var jag på Gekås och övernattade 18:e- 19:e. En tradition på jobbet som passar mig alldeles perfekt. Shopping i varuhuset både fredag och lördag gjorde att vi inte behövde stressa igenom besöket, underbart! Vi var även barnvakt åt Mattias brorsbarn den helgen. Den årliga Boccia & Varpa tävlingen går av stapeln sista helgen i september varje år, så även detta. Vi var på plats och jag kom på pallplats även detta år. Gjorde om en pall med hjälp av kontaktplast, det blev väldigt mycket bättre (och fräshare). 

Oktober:
Kalas inledde även denna månad. Träffade vänner även denna månad, är glad att träffas så ofta trots att vi bor ganska långt ifrån varandra. Var barnvakt en kväll. En lugn månad med några spontana dagsturer till exempel Jönköping. 

November:
Vi var på en båtkryssning till Tallin. Glömde min plånbok på hotellet och vindarna tog till att blåsa på vägen hem. Utöver det var det en mysig liten minisemester. Min plånbok kom tillrätta cirka två veckor senare. Även november bjöd på kalas. Redan under Gekås-resan i september började jag få jul-feeling. I slutet av november kunde jag äntligen påbörja julstöket. lagom till första advent. Skrev julkorten tidigt och det var tur det, för sista ivägskickningsdagen för att de ska komma fram i tid, höll jag på att glömma så hade de inte varit färdigskrivna då så hade det inte blivit några julkort från oss igår ;) Var "Jul på Liseberg" och avslutade kvällen med Bio på Bergakungen: "En underbar jävla jul".

December:
Första helgen i december ställde jag till med födelsedagskalas där jag bakade och stod i mycket. Gjorde julgodis och kalasfika. Den 10 var jobbet på inspirationskväll hos Petra Hallberg. Otroligt mysigt med mat, tilltugg och pyssel. Gjorde två olika arrangemang; en med hyacinter och en med mossa och en långt kanalljus. Körde även julmys med mat och paketlek med kollegorna en kväll. Helgen innan jul låg jag magsjuk, frisknade till lagom till julmyset, men har åkt på det nu igen. Årets sista dag spenderas alltså själv hemma i soffan med netflix och en macka och lite blåbärssoppa på sin höjd. Nu håller jag tummar och tår att jag ska friskna innan helgen så jag inte missar fler roligheter. Man får se det positivt; jag lär inte bli mer sjuk i år i alla fall ;)

För att se bilder från det gånga året hänvisar jag till de olika kategorierna tilll vänster. Har inte varit jätteflitig med kameran vilket gör att det mestadels är instagram-foton här, så leta i den mappen.
Gott nytt år önskar jag er!

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0