Årets näst sista månad är inledd

Nu är det ett tag sedan jag uppdaterade här igen. Vi är nu inne i november, den tråkigaste månaden på året om ni frågar mig. Men innan jag vet ordet av det så har den månaden och passerat och vi går då in i en väldig mysig månad, nämligen december. Jag har redan kokat (och ätit upp) den första julgrötsomgången samt griljerat den första skinkan.

Den där julklappen jag påbörjade för några veckor sedan är ännu inte klar. Det krånglar lite, därför tappade jag motivationen till att fortsätta. Jag får väll ta tag i det nu i dagarna så att det säkert hinner bli klart i tid. När alla julklappar är införskaffade så kommer man till det roliga, inslagningen.

Den första snön för säsongen föll tidigare i veckan. Den försvann redan samma dag, men redan dygnen efter var marken åter vit. Nu verkar det som att det kommer ligger kvar i några dagar i alla fall, himla mysigt. Bilen fick vintersulor förra söndagen så den är också redo.

Det har varit en lugn helg, som trots det gick alldeles för fort. Mattias har varit i Tallin över helgen så jag har varit själv hemma. I fredags var syrran här. Vi lagade mat och kollade på tv. Igårförmiddag åkte syrran och jag hem en sväng till Dalstorp. Ett besök hos farmor och farfar samt pappa och mamma hann vi med innan vi begav oss hem mot Ulricehamn. Igår kväll var Elin, som jag pluggade på högskolan tillsammans med, här. Vi pratade en hel del och fixade lite käk. Himla mysigt!

Förra helgen började vi titta om på Rederiet. Det märks att det är över 20 år sedan den spelades in, en hel del har hänt sedan dess om man säger så ;) Trots att serien har några år på nacken är den faktiskt ganska bra. Serien är på 318 avsnitt så vi kommer hålla oss sysselsatta ett tag framöver.  

Hoppas ni haft en fin helg!
 
 
 

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0