Längesen sist...

Det var väldans var veckorna rusar iväg, har visst inte varit inne här sedan slutet av förra året. Det har hänt en hel del sen dess. Världscupen gick av stapeln i lilla Ulricehamn en helg i januari. Jag som inte varit på något liknande tidigare var rädd att vår lilla stad hade tagit vatten över huvudet. Dock insåg jag snabbt att så inte var fallet, utan precis tvärt om. Ulricehamn och evenemanget hyllades av både besökare, kommentatorer och tv-tittare! Och vilken folkfest det var! Så mycket folk på en sån liten yta gjorde att stämningen var på topp när världseliten susade förbi i spåren uppe på Lassalyckan!

En liten bebis har flyttat in i min mage så mycket tankar ägnas åt planering och förberedande för dennes ankomst. För några veckor sedan var vi och kikade på vagn. Tror att vi är överens om vad vi vill ha, eller vi kompromissade lite på den fronten. Den är dock inte beställd så den lilla detaljen återstår. Bebisen har vi vetat om enda sedan i mitten av september, så det var en lång väntan innan vi till slut berättade för våra närmaste i slutet av oktober/ i början av november. I skrivande stund är jag i vecka 26 (25+4) så än är det några veckor kvar, även om det går i en rasande fart. Har mått oförskämt bra måste jag säga. Inget illamående, kräkningar eller andra besvär de första 15-17 veckorna. Dock har bäckenet och ryggen börjat krångla de senaste veckorna och jag har därför ansökt om graviditetspenning som jag hoppas få svar på i veckan. Annars försöker jag hålla igång som vanligt.. Än så länge funkar det att bugga och jag har även börjat på gravid-vattengympa. Måndagsgympan har jag dock fått avstå ifrån då bäckenet gör för ont i de flesta övningar vi gör där.

Sen i juni har vi kollat runt på en mängd olika hus, utan att ha hittat något som fallit oss (mig) i smaken. Och har jag väl tyckt om huset har det krävts en hel del renovering, vilket jag inte är beredd att lägga tiden på de närmsta månaderna om man säger så ;) Men nu äntligen verkar det som att vi har hittat en hus vi tror att vi kan trivas i, och som inte kräver allt för mycket renovering. Kontraktet ska skrivas imorgon, så än så länge håller jag det lite hemligt... På grund av husletandet har jag varit sparsam med bebisförberedelser när det kommer till de större sakerna som säng och skötbord. Men nu ääääntligen kanske det kan hända saker på den fronten också!

Helgen har bestått av kalas för Mattias (som fyllde år i torsdags). Kalaset har väll tagit den mesta tiden i veckan både med handling och föberedelser av tårta och mat. Det tar sin lilla tid när det ska göras till 14 personer. Men det är också himla mysigt och träffas tycker jag! Skönt med lugna söndagar där man kan samla kraft och energi inför en ny arbetsvecka. Dagen går därför i lugnets tecken. Skönt med ett lugnt avslut på en helgen för att samla kraft och energi inför en ny arbetsvecka. Buggen är dock ett undantag, men det är ju bara kul och ger dessutom en massa kraft och energi!
 
Här är bilden som vi skickade ut/publicerade på sociala medier när vi släppte nyheten. För de allra närmsta berättade vi tidigare (och då med en annan ultraljudsbild). Ultraljudsbilden ovan är tagen i veckan 19.
 
 
 
Det lär väll bli en del hus och bebis-relaterade inlägg framöver. Ha det fint tills dess!

Ditt Ord :)
Postat av: Emma Rosell

Jag längtar också, både till hus och bebis såklart. :) Det är min bebis också. <3

Svar: Härligt! Klart, du har första tjing på barnvakteriet sen 😘 <3
S . Rosell .

2017-02-19 @ 16:16:52
URL: http://emmarosell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0