#prayforparis

Terrordådet i Paris tror jag inte att en kotte har missat. Överallt, på tv och i sociala medier läggs det ut bilder i samband med detta. Jag uppmärksammar inte detta för att alla andra gör det. Jag gör det för att visa att jag bryr mig, och att jag berörs. De må låta klyschigt men man börjar ju undra var världen är på väg när oskyldiga människor får sätta livet till. Det känns som att det bara händer fler och fler hemskheter runt om i världen och man kan undra var terroristerna får ut av de. På Nyhetsmorgon i imorses pratades det om att man genomför terrordåd för att visa missnöje, men även för att världens befolkning ska känna rädsla, och visst tusan känner jag det. Rädsla för var det kommer sluta. Rädsla för vad som kommer härnäst. Rädsla för att det kan hända här, eller där mina anhöriga är. Rädsla för att stöta på någon med mer hat än kärlek i kroppen. 

Det är en sjuk värld vi lever i, där allt hat börjar ta över mer och mer. Idag tänder jag ljus för alla drabbade i Paris. 




Ditt Ord :)
Postat av: Emma

Håller med dig helt och hållet. Tragiskt, ofattbart och hemskt. Vart är samhället och världen påväg? Vem och varför gör något sånt här? Fint skrivet av dig... Puss :*

Svar: Precis, det är helt ofattbart! Tack 💕 puss 😘
S . Rosell .

2015-11-14 @ 13:42:38
URL: http://emmarosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0