Sista helgen i Augusti

Snart är augusti månad snart över och på torsdag inleds den första höstmånaden. Trots att vi har haft en fantastiskt sommar, mestadels varmt och skönt, känner jag mig inte riktigt redo att hösten redan är här. Ge mig lite mer tid så ska jag nog vara redo för stickade tröjor, höstskor, kyligare dagar, färgsprakande träd och knastrande löv. I torsdags och fredags bjöds det dock verkligen på högsommarvärme, mellan 25-30 grader stod termometern på. Idag är det däremot regn och rusk ut och temeperaturmätaren visar betydligt blygsammare grader. Men det har sina fördelar det också, man får lite mer gjort inomhus.
 
I fredags var det inflyttningsfest hos en kollega på jobbet. Väldigt trevligt och bra start på helgen. Igår tillbringade vi eftermiddagen i Anderstorp och deras utomhusbana i Go-cart. Det var julklappspengarna från mormor och morfar som vi spenderade. Kravet var att hitta på något roligt tillsammans i familjen och det var det; både roligt, spännande och lite läskigt på samma gång. Det gick kanske inte sådär jättebra för min del, men jag är nöjd ändå! När vi kört färdigt avslutade vi kvällen hemma hos mamma och pappa med grillat för alla och sällskapsspel för några av oss.

Måndag imorgon igen, och jag river av första veckodagen med ett monsterpass på 7-19. Det där med kvällsmöten har jag inte riktigt vant mig vid än ;) Men först ska terminens första buggpass genomföras i Danshuset ikväll.
 
 
 
 
Hoppas ni haft en bra helg och får en bra start på den nya veckan!

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0