Sista semesterveckan

Nu har jag inlett den sista semesterveckan. Förra veckan spenderades dels med att tvätta upp allt från Prag-resan, men också en sväng till Falkenberg. Syrran och jag var och såg årets fars på Vallarnas friluftsteater. "Jäkelskap i kikar'n" var ganska bra faktiskt. Det är svårt att avgöra efter att ha sett den endast en gång. Jag vill gärna se den flera gånger innan jag avgör om den hamnar i favorit-listan eller inte. Givetvis stannade vi till på Gekås och tro det eller ej men vi hann även med en snabbvisit till Olofsbo. På onsdagskvällen var jag nere en sväng på Bryggan och dansade tilll Arvingarna. Bättre danskvällar har jag varit på, men det var helt klart trevligt och kul å dansa lite för en gång skull. Det har inte blivit mycket med den saken den senaste tiden, sommaren kom liksom emellan.

Igår kom vi hem efter att ha varit på resande fot sen i torsdags. Vi var ett glatt gäng med släkt från Mattias sida på sju vuxna och tre barn. Den årliga resan gick till Öland. Vi fick se både kungen och drottningen på Solliden, ett besök på Borgholms slottsruin, badat i havet, sällskapsspelat, käkat gott och bara myst. Vi bodde ganska nära Öresundsbron och Färjestaden på Skogsby vandrarhem, Sveriges äldsta faktiskt. Dagen idag har därför bestått mestadels av att komma ifatt allt här hemma. Har hängt i tvättstugan hela eftermiddagen i hopp om att vinna över tvättberget. Under förmiddagen fyllde jag på kylen här hemma. Tänkte jag skulle försöka hinna med att titta igenom bilderna från resan, så förhoppningsvis kommer de upp antingen senare idag alternativt senare i veckan. Ni får några bilder från instagram sålänge!
 
 
 
 

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0