Dan före dopparedan

Det är dan före dopparedan idag. Har jobbat en stund idag men nu är det full fokus på julen som gäller. Nu är jag ledig i fyra hela dagar. Jobbar sedan två och sedan är jag ledig i några dagar till. Veckan efter nyår jobbar jag endast en dag. Lite lagom sådär, så borde varje vecka vara!

Julklapparna är nästan klara, har en kvar att slå in och det tänkte jag göra alldeles strax. Sen är allt klappat och klart inför morgondagen. Jag har förvisso inte så mycket att förbereda eftersom vi ska vara borta både på julafton, juldagen och även en sväng på annandagen. Något julgodis blev det aldrig bakat, jag hade ingen motivation till det utan prioriterade annat istället.

Nu i eftermiddag har jag plöjt igenom halva julkalendern från 1997, nämligen Pelle Svanslös. Har tittat på den eller Mysiteriet på Greveholm varje jul de senaste åren så det har blivit lite av en tradition. Jag märker dock att jag inte alls har lika mycket tid som när jag pluggade, men det gör inte så mycket. Kvällar och helger är ju alltid lediga, och det är guld värt :) Hinner säkert inte se hela, men jag vet ju vad som händer så det är inte hela världen.

Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag ska bege mig till syrran för bingolottos uppesittarkväll. Jag hoppas givetvis på högvinster på våra två lotter!
 
 
 
Hoppas ni får en fin kväll och en mysig jul! God Jul på er! :)

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0