Sju dagar kvar till julafton

Tiden går verkligen fort. Idag är det endast en vecka kvar till självaste julafton! Klickade hem den sista julklappen tidigare idag, så det kan jag lägga bakom mig för denna gång. Började slå in julklapparna förra helgen och tänkte fortsätta med det imorgon. Något julgodis har jag inte prioriterat i år. Får se om jag gör det kommande vecka eller om det helt enkelt inte blir av detta år. Det är himla mysigt och göra men förra årets julbak åt Mattias upp förra månaden, haha.

Julen innebär fullt ös, precis som det ska vara. Den 23:e ska vi till syrran på Bingolottos uppesittarkväll, tillsammans med mamma och pappa. På självaste julafton äter vi först lunch hemma hos mamma och pappa. När vi sedan tittar på Kalle Anka åker vi till farbror och hans familj där vi är resten av kvällen. Juldagen firar vi alltid med Mattias släkt hos hans pappa. Annandagen är väll den dag som ser mest annorlunda ut från år till år, men detta år tillbringas den hos mormor och morfar för min del.
 
Ser ni på årets julkalender föresten? Det gör jag, och jag måste säga att jag tycker den är bra. Förra året var en besvikelse i mina ögon, men årets är både spännande och underhållande. Tycker det är roligt att det fortfarade görs bra julkalender. Mina favoriter är Mysteriet på Greveholm, Tjuvarnas jul och Pelle Svanslös och det är ganska svårt att hitta nya favoriter.

Imorgon är årets upplaga av Musikhjälpen slut. Jag har tittat så mycket jag kunnat! Det är så bra med Musikhjälpen för man behöver inte titta slaviskt på det, utan kan gå och småpilla med annat under tiden. Gillar konceptet och att det görs för en god sak är ju bara pricken över i:et. Helt klart en av de bättre veckorna på året :)

Nu ska jag strax börja med maten: cevapcici, klyftpotatis och paprikasås står på menyn ikväll. Ha en fortsatt fin helg!

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0