Snart helg

Torsdag idag och imorgon knackar helgen på dörren. Första veckan efter allt vad julledighet heter har gått ganska smärtfritt må jag säga. Det har varit lugnt på jobbet på grund av diverse sjukdomar som härjar bland barnen. Jag lider än så länge bara av förkylning och hosta och så länge det stannar där så är jag väldigt tacksam, för magsjuka 3.0 är inget jag vill ha eller går och längtar efter. 

Helgen bjuder eventuellt på bowling och käk, inget som är helt bestämt än. Utöver det blir det en tur till Dalstorp. Började slipa och fixa med en kabeltrumma tidigt i höstas som så småningom ska få flytta in till storstan, men det blev ganska kallt i ladugården så det har legat på is ett tag (eller sisådär 2-3 månader). Nu har pappa förflyttat denna trumma till källaren (där det är betydligt varmare) så på lördag ska jag hem och provmåla en yta. Har en grånyanserad lack som ska testas. Är väldigt sugen på att bara trälacka hela trumman, men ska testa med den gråa lacken först och se hur det blir 🙂 När den väl är färdig kanske det dyker upp en bild här. 

Himlen ikväll 👌 Kan inte få nog av solnedgångar! 


Trevlig helg önskar jag redan nu! 

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0