En lugn söndag

Söndagen är här än så länge har den inte gått i särskild hög hastighet. Sitter här och dricker kaffe och om en stund ska jag börja med maten. Vaknade redan 7.30 idag och vakande vid 8.00 igår,  förstå inte varför jag inte kan sova lika mycket längre. Jag hoppas det vänder, för sova är ju underbart! 

Helgen har varit ganska lugn. Mattias jobbade i fredags så jag satt själv hemma. Inte mig emot, det är rätt lyxigt att få lite egentid hemma då och då. Kollade på Anna Pihl (en serie som gick för några år sedan som jag har sett om) hela eftermiddagen och efter lite köttfärsgratäng i magen kollade jag på Let's Dance-premiären. Somnade sedan vid 22.00 i soffan, så kvällen blev inte så lång för min del 🙊 Igår var jag hemma en snabb sväng i Dalstorp innan vi skulle till vänner i närheten. 

Förra söndagen var jag på spa med två tjejer som jag pluggade  med på Högskolan, Elin och Mia. En dag på Arken spa med brunch och mys var precis vad jag behövde. Tack för det tjejer! 😍 När jag skulle hem hittade jag inte ut från Göteborg. Ringde mamma i ren panik och frågade om jag var på rätt väg, och efter några lugnande ord från henne fortsatte jag bilfärden och hittade tillslut ut från Götet. Var ganska skakis där en stund, men det slutade ju väl som tur var! 

Det ryktas om att det ska bli upp emot 10 grader imorgon, och även senare i veckan. Äntligen kanske våren på väg! Först ska bara snön smälta bort och marken bli lite torrare, men sen så är jag mer än redo för våren! 

Nu ska jag vattna blommorna, det har blivit lite av en söndagstradition, mest för att inte glömma av det kanske ska erkännas. Sen känns det som en alldeles lagom ansträngande söndagssyssla. 

Korsordsboken är ytterligare en grej som följde med hem från Gekås för några veckor sedan. Har en liknande bok som snart är slut, därför blev jag glad när jag sprang på denna. Lite tantvarning kan tyckas, men jag tycker det är roligt! Tv:n har varit på i bakgrunden hela morgonen, som sig bör en ledig dag. 

Ha en fin vecka!




Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0