Solig lördag och vårkänslor

Vilket väder vi haft den senaste veckan! Solen skiner och har värmt riktigt gott mellan vindpustarna. Det har varit en effektiv dag för jag har 
* tvättat upp all smutstvätt och tvättat sängkläderna, hängde ut de sistnämnda så nu är det renbäddat i sängen,

* torkat av alla skåpsluckor i köket och tömt alla sopor (plast, kartonger, glas och aluminium),

* slängt ut innehållet i balkonglådan (ljung) som köptes i september och moss-nallen som jag fick i födelsedagspresent. Har även tagit ner ljusslingan runt balkongräcket och

* varit iväg med syrran och fixat påskris, ska försöka pynta det imorgon. 

Det behövs sånnahär fixar-dagar ibland. Förstår inte varför denna röjar-glädjen infinner sig varje vår...? Kanske är det för att man vill sopa bort alla spår av den kalla vintern? Eller för att solen gör en på bra humör? Hur som helst är det ska skönt när det är gjort.  

Maten har stått i ugnen sen 10.30 imorses så den ska snart tas ut. Har försökt mig på pulled pork från grunden. Det krävs lite planering men den sköter ju sig själv och är nu snart klar 🙂 Nu ska det bara smaka gott också... 

Imorgon är det den tionde gången på buggen och vårens kurstermin är därmed över sen. Det är tur att det är två extradanser innan dess! Känns som det har gått max tre-fyra gånger på buggsäsongen 🤔  

Det blev ett rörigt inlägg det här, men det jag egentligen ville säga var att jag är glad över att solen skiner och att våren äntligen verkar vara påväg. Inga fler bakslag vädermässigt, tack!

Ha en fortsatt fin kväll! ✨

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0