Livet som mamma

Livet som mamma är härligt och flyter på bra. Milton växer så det knakar och vi hinner knappt med. På BVC-besöket idag vägde han över 4,6 kg och är 54 cm lång. Nu ligger han bredvid mig i soffan och sussar så sött. Våran lilla guldklimp I helgen var Milton med om sin allra första midsommar. De senaste åren har vi haft midsommar hemma hos oss, och i år var inget undantag. Massa mat och fika och lite midsommarfirande runt stången fyllde dagen. Förra året var vi på Lassalyckan i Ulricehamn, vilket var jättemysigt. I år åkte vi dock till Hofsnäs för att testa på något annat. Och herregud, vad mycket folk det var! Trots att inte vädret var på topp var det mängder med människor. Vi slog oss ner på filtar och började fika. Mycket mer hann vi inte dock (barnen hann dansa ett halvt varv runt stången) innan regnet kom och vi valde att åka hem. Det var det firandet det ;)
I veckan har jag bland annat roat mig med att besöka tandläkaren två gånger. Första gången var för att spola rent en visdomstand som gjorde ont. Väl där påpekade jag att det var ett tag sedan jag var på vanlig undersökning och frågade när jag ska dit nästa gång. Då konstaterade tandläkaren att jag inte varit där sedan september 2015 och att jag borde blivit kallad i början av detta året. Han trodde det kunde blivit något galet när jag tecknade friskvårdsförsäkringen i december och jag fick därför en tid i eftermiddags. Undersökningen gick bra, inga hål i sikte. Däremot har jag en del tandsten som jag ska tillbaka i september och ta bort. Känns inge vidare, men jag har bara mig själv att skylla eftersom jag är väldigt dålig med att använda tandtråd. Förstår inte varför det ska vara så jobbigt och svårt att komma ihåg det... Men för att se det positivt, jag behöver ju inte betala något för besöken i o med friskvårdsförsäkringen ;) Under tiden fick Milton spendera tiden hos moster, stort tack för det

I veckan har jag även hunnit med en sväng till Bankeryd och uppdaterat min kamera (har för visso kvar min gamla också, men tanken är att den ska säljas). Tycker att min Nikon D90 är alldeles för stor för att ha med sig var och varannan dag, så därför valde jag en kompaktkamera denna gången, en Canon G5X närmare bestämt. Har bara provat den lite men är än så länge mer än nöjd! Nu har jag lovat mig själv att bli bättre på att ta kort, men det här med slutartid, bländare, ISO, brännvidd och allt vad det heter är en hel djungel för en amatör som mig. Vet några bloggar som förklarar alla dessa begrepp någorlunda förståeligt, så ska sätta mig och kika på det när tillfälle ges. Och sen ska jag öva en massa också, det är ju trots allt då man lär sig.

Nu är det återigen fredag och en helg med pappan hemma väntar. Det är något speciellt med helger även om det är fredag hela veckan för min del. Ha en mysig helg!
 
Några veckor gammal bild, men tycker den är så fin! Här är vi på besök hos Elin och hennes Alice :)

Ditt Ord :)
Postat av: Emma

Han får gärna komma till mig.❤️

Svar: 💖💖💖
S . Rosell .

2017-07-01 @ 00:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0