Söndag igen.

Söndagar har, omedvetet, blivit lite av mina uppdateringsdagar här på bloggen. Är ju inte superflitig när det kommer till just att uppdatera, men bättre än inget kanske. Idag har vi varit en sväng i Jönköping. Egentligen hade vi inget speciellt ärende dit, men vi kollade bland annat utbudet av spjälsäng och skötbord på Ikea. Spjälsäng är inte aktuellt än då vi kommer ha en vagga den första tiden. Men ett skötbord behöver vi ju ha ganska snart. Hade sett ut ett ganska enkelt och smalt skötbord men nu är vi inne på att köra på ett lite bredare med lådor under. 
 
Visningarna och budgivningen av lägenheten är nu över. Köparen var här igår och tittade en extra gång, och han var väldigt positiv så imorgon skrivs kontraktet vilket känns konstigt och skönt på samma gång. Skönt att det är över, men konstig känsla att någon annan ska flytta in i "vår" lägenhet. Men husköpet känns väldigt bra, så det ska på ett vis bli skönt att lämna lägenheten bakom sig. Vi var även bjudna på fika hos de vi köpt huset av igår. Vi fick information som vi kan tänkas behöva veta när vi sedan bor där. Nytt överlåtelsedatum för huset kom vi överrens om igår också, så nu är det onsdagen den 12/4 som gäller :) Köparen av vår lägenhet vill ta över den så fort som möjligt, och vi kan även ta över huset tidigare än planerat så det är winwin för alla! Det innebär dock att det är lite mer än fyra veckor tills vi får nycklarna, vilket känns helt galet. Mellan dessa två besök igår hann jag med och träffa en kär gammal vän. Lina och jag lunchade ihop på torgstallet. Himla mysigt att få prata ikapp lite, då vi inte setts sen i somras!

Förra helgens Gekås-besök blev lyckat. Vi hittade nästan allt vi behövde, vilket innebär att to-do-listan inför bebisens ankomst minskas allt mer, även om det är en del saker kvar fortfarande. Vissa saker är dock svåra att göra innan vi får tillgång till huset. Och på tal om huset, en fågel viskade i mitt öra att bilder på huset önskades. Har dock bara prin-screen-bilder från hemnet, men kanske kan bjuda på några, annars får ni ge er till tåls tills vi fått nycklarna så jag kan ta bilder själv.
 
Nu laddar jag upp inför nästsista veckan på jobbet! Det är en fullspäckad vecka jag har framför mig, så förhoppningsvis kommer den gå fort. Ha en fin vecka!

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0