Motivationen är noll

Just nu har jag noll motivation till att sätta fart med det jag borde . Jag är mycket mer sugen på att ställa mig och baka än att ta en svängom med dammsugaren . Jag vet inte vad det har flugit i mig men jag känner inte för att göra någonting idag . Jag har lovat mamma att jag ska åka med insamling samtidigt som jag ska dammsuga huset , åka upp till farmor och farfar samt plugga . Att åka till farmor och farfar är väll jobbigt i sig men då vill jag helst ha börjat med allt som jag ska göra idag så jag inte sparar allt det tills ikväll ! Åh nu känns allt  jättejobbigt !

Hur i helsike ska man få motivation ? Jag kanske skulle prova och sätta på en maskin tvätt och sedan kolla hur mycket jag hinner innan den är färdig men då måste jag ju hänga upp den sen . Jaja , det kan ju vara värt ett försök i alla fall . Alla sätt är bra utan de dåliga och om det är dåligt återstår att se !

Det kanske räcker att jag tänker att jag ska göra det . Visserligen så blir det varken rent här hemma eller något pluggat för min del , men det är väl tanken som räknas ? :)

Ditt Ord :)
Postat av: Lovisa

"Jag kanske skulle prova och sätta på en maskin tvätt och sedan kolla hur mycket jag hinner innan den är färdig..."

Haha! Det påminner om när jag var liten och gjorde macka med smält ost i mikron. Innan mikron pep skulle jag se hur långt jag han springa i huset... weird, för jag hann aldrig längre än till vardagsrummet som låg vägg i vägg med köket..

2011-02-17 @ 15:17:05
URL: http://lovisa-sofia.blogspot.com/
Postat av: Sara

Lovisa ; hahaha jaa det var ju också en variant ;) Du är rolig du ! Du föresten , varför kommer jag inte in på din blogg ?

2011-02-17 @ 19:22:37
URL: http://sararosell.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag har pausat den lite grann, det står ändå ingenting viktigt eller vettigt där :P men återupptar den nog snart igen tror jag. När jag mår lite bättre. Kanske :)

2011-02-17 @ 21:29:25
URL: http://lovisa-sofia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0