Ingen ork kan bero på lite sömn

Imorses vaknade jag 5.45 och trodde att klockan var 7.45 . I ren panik sms:ar jag Renate och säger att jag försovit mig och att jag kommer en aning sent . Jag skyndar att klä på mig . När jag kom ner en våning sas följande :

Erik : Va fan gör du uppe såhär tidigt ?
Jag : Jag ska till skolan .
Erik : Redan ?
Jag : Jaa ! ( En aning irriterad för att Erik frågar så mycket . De som känner mig vet att jag inte har så bra morgonhumör ;) )
Erik : Sara , klockan är tio i sex !
Sara : Skojar du ? !
Erik : Nä .
Sara : Men vafan , jag trodde ju att klockan var kvart i åtta . Jag sms:ade ju Renate och sa att jag kommer försent !
Erik skrattar samtidigt som han påpekar att jag redan klätt på mig och allt !

Då det världens solsken ute imorses insåg jag rätt fort att jag inte skulle kunna somna om så jag åt frukost en aning för tidigt idag ;) Efter jag var klar (då var väll klockan strax innan halv sju) bestämmer jag mig för att åka upp till farmor och farfar för att fördriva tiden där . Stackars farmor som trodde att det hade hänt något när jag var hos de så tidigt på morgonen ! När jag sedan åkte till bussen såg jag att jag hade tagit på mig min tunna tröja ut och in !

Hur kommer det sig att man har hur mycket energi och är taggad till tusen för att ge sig ut och cykla en runda när det är precis tvärt om med pluggandet . Orken finns liksom inte där . Jag är jääävligt trött på allt just nu . Engelska nationella , svenska tal , NK - rapport , PA - rapport , idrottsinlämning och bokseminarim , inget känns särskilt lockande ! Jag förstår inte varför allt måste komma nu i slutet ? Projektarbetsrapporten kan jag acceptera , fine ! Men resten då ? Jag har nog aldrig varit såhär omotiverad till att plugga . Idrottsinlämningen känner jag mig klar med just nu . Egentligen är jag inte färdig på långa vägar men det finns faktiskt ingen ork . Jag är faktiskt en vanlig människa , precis som så många andra ! Just nu är känns det tveksamt om jag kommer klara av den sista månaden . Det känns som att jag håller på att gräva min egna grav . Så hemskt är det faktistk just nu :( Jag orkar inte hur mycket som helst ! Jag skyller på min kassa start på morgonen , det känns bra :)


Nu ska jag hoppa upp på cykeln och trampa utav bara helvete . Ska jag dö så kan jag lika gärna göra det på ett bättre sätt än genom plugg ! Hoppas på bättre humör när jag kommer hem igen :)

Ditt Ord :)
Postat av: Emma Rosell

Älskade syster! Du tar dig igenom detta, jag lovar! Jag kan hjälpa dig. :) Snart, snart är detta slut...

2011-05-10 @ 18:45:10
URL: http://emmarosell.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ibland är det väldigt skönt att skylla på någonting annat, bara man inte gör det till en vana... men jag hejar på dig, Sara! :)

2011-05-10 @ 19:06:59
URL: http://offishhypocrite.blogspot.com/
Postat av: Sara

Emma : Tack för peppandet syrran :) Jaa men just nu känns det långt bort :/



Lovisa : Jaa men visst är det ? :) Tack Lovisa , jag hejar tillbaka :D

2011-05-10 @ 19:58:04
URL: http://sararosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0