Känslor

Det finns de dagar då känslorna hoppar på en och tar över . Idag är en sån dag . Tidigare idag grät jag en skvätt inför tentan . Jag var egentligen inte ledsen utan det var mer " tycka-synd-om-mig-själv-gråt " . Vet egentligen inte varför jag satt i min ensamhet och bölade men på något sätt så känns det alltid mycket enklare och bättre efteråt . Jag bröt ihop och kom igen som det så fint heter . Nu sitter jag här med tårarna rullandes ner för mina kinder av en helt annan anledning . Helt plöstligt slog mig tanken att tentanångesten som besvärade mig innan idag inte är någonting jämförelse med detta . Alla har vi våra ups & dows och just nu kan man säga att jag är väldigt mycket down . Det är inte jätteofta jag gråter för att jag är ledsen ( oftast är det för att jag ser någon sorglig film , haha ) men alla mår vi dåligt och gråter ibland . Det är mänskligt . När det än händer är det lika jobbigt och man känner sig ensamnast i världen och tror att ingen annan mår dåligt . Samtidigt ekar det i mitt huvud ; Det är ju november , så vad hade jag förväntat mig ?
Det är någon som fått för sig att det är skamligt att gråta , att man helst inte ska visa att man är svag inför andra . För trots att det bara är ord så väger de mer än vad man tror . Det är först när man faktiskt vågar öppna upp sig som man kan prata med någon och slippa bära allt själv . Det är det minsta du kan göra för dig själv !

Djupa tankar idag men ibland är det skönt att få skriva av sig , även fast det inte är så roligt att läsa om .

Ditt Ord :)
Postat av: L

Roligt och roligt att läsa om... man behöver ju inte skratta åt allt jämt, sånt här är nyttigt att höra om då och då, speciellt med tanke på att gråta är lika naturligt som att skratta, även om man inte gör det lika ofta.

Och du, du är så modig, modigare än många (särskilt mig). Bara det att du precis nu skrev konkret att du gråter. Många tenderar att gå runt problemet och sedan spåra in på annat (särskilt jag). Heja dig, snäckan!



(Är det något särskilt med november?)



KRAM!

2011-11-15 @ 06:53:42
URL: http://jagfinns.wordpress.com/
Postat av: Sara

Du har helt rätt ! samtidigt så är det ju inte roligt att gå tillbaka och kolla vad man har skrivit och så är alla inlägg i negativ bemärkelse , men ibland får man (och måste!) .

Tack Lovisa , fast jag tror att du är modig du också :) Det är lätt att förtränga det precis som om det skulle försvinna då . Tack pinglan !



( Ja , lite speciellt är det men det är faktiskt en lång historia så datorn lär säcka ihop om jag skriver allt det här , plus att det är ganska privat och vill inte "sprida" det över internet )



Stor Kram !

2011-11-15 @ 10:52:11
URL: http://sararosell.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag har med sånna dagar, det är inte roligt men man måste må dåligt ibland! Om man inte har dåliga dagar kan man inte njuta av dem bra dagarna:)

2011-11-15 @ 15:35:58
URL: http://jenniiiferberg.blogg.se/
Postat av: Emma Rosell

Jag grät också en skvätt igår. Tveksamt om det hjälpte men det kände liiite bättre efteråt iaf. Jag ska hålla tummarna för dig i morgon, du klarar detta galant! <3

2011-11-15 @ 16:33:13
URL: http://emmarosell.blogg.se/
Postat av: Sara

Jennifer ; Precis , du har så rätt så . Och det vore ju synd om man inte kunde njuta av de bra dagarna ;)



Emma ; Ja , och det lilla är ju bättre än ingetting :) Tack syrran , jag hoppas innerligt att du har rätt <3

2011-11-15 @ 16:36:07
URL: http://sararosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0