Min Helg

Min helg började som ni kanske redan vet i onsdags eftermiddag . . . Eller vi hade hemmastudier torsdag och fredag men jag fick inte alls så mycket gjort som jag önskade ! Det där med självdiciplin har aldrig varit min starka sida . Det är absolut något jag måste jobba med hos mig själv !

I torsdags fick jag dagen att gå väldigt fort , trots att jag knappt gjorde något vettigt . Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde ! Jo , på kvällen tog jag mig ett välförtjänat bad efter den ofantligt "tuffa" dagen . Det är helt klart något jag skulle tänka mig att göra varje torsdag ! Men som ni säkert vet så räcker inte tiden till och man prioriterar bort de saker som man egentligen kanske behöver göra för att fungera som människa . 

Även i fredags fick jag dagen att gå förvånansvärt fort . Här bör tilläggas att jag faktiskt pluggade lite och gjorde i ordning lite saker till skolan . Satte bl.a. in papper i pärmen som jag köpte tidigare i veckan så nu har jag den skiten samlat på ett och samma ställe . Noggrann och skötsam tjej , det är jag det ! Åtminstone när jag vill , vilket inte är alltför ofta :) På kvällen var min fina vän Elin en sväng hos mig , vi lagade mat och kollade på tv . Det är även sånt som kan läggas till på min "behöver - göra - för - att - fungera - som - människa " - lista .

Lördagen spenderas först några timmar på ICA och på kvällen blev det Sigges . En lyckad kväll med många skratt och kanske lite för mycket dricka . Trots det kan jag ärligt säga att jag inte mår dåligt idag , kanske sömnbrist då men det lider jag av rätt ofta så det kan omöjligtvis ha något med detta att göra . . .

Idag har jag bara tagit det lugnt . Ångesten över att det är söndag och att jag inte har gjort så mycket som jag borde börjar tränga sig på , väldigt ovälkommet ! Jag har , i hopp om att förtränga ångesten , kollat på Dyngkåt och hur helig som helst av och med Mia Skäringer . Än så länge funkar det rätt bra . Nu är de snart slut och ångesten kommer fram allt mer . Nej , nu måste jag ta tag i mitt liv ( = pluggandet , nej jag har faktiskt inte roligare liv just nu ! ) och få något gjort så jag inte endast kommer ihåg ångesten efter denna helgen , utan även kan njuta av det roliga !

Ditt Ord :)
Postat av: Emma Rosell

Du glömde nog skriva ordet lista efter: "behöver - göra - för - att - fungera - som - människa ", eller?



Sen borde du planera in en myshelg med din syster snart också. ♥ Shopping? Bio? Filmkväll hemma? Laga mat? Bowling? Hon känner sig ensam i Uhamn titt som tätt...

2011-09-11 @ 21:55:51
URL: http://emmarosell.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv ; hehe jaa det gjorde jag visst !



Jo men visst ♥ Shopping har jag inte pengar till ( utifall jag skulle hitta väldigt mycket ! ) . Jag har en gratisbiljett där så det skulle kunna funka . Filmkväll hemma hoppas jag inte du tar betalt för . Laga mat kan vi slå ihop med filmkvällen ;) Bowling är jag faktiskt väääldigt sugen på ! Vet du hur mycket det kostar för typ 1 eller 1,5 timme ? :) Vi skulle kunna se på film ( om det är dåligt väder , typ som idag ) , laga mat och sedan bowla ;D

2011-09-12 @ 17:51:12
URL: http://sararosell.blogg.se/
Postat av: Jennifer

hoppas du hade roligt på Sigges :)

2011-09-13 @ 07:39:27
URL: http://jenniiiferberg.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv ; Jaa det hade jag verkligen ! Det hoppas jag att du hade också ;)

2011-09-13 @ 19:57:58
URL: http://sararosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0