Tele2

Nu struntar jag i att vi inte har internet här hemma . Jag vill så väldigt gärna uppdatera och därför gör jag det . De som känner mig vet ju att jag är envis och oftast brukar få som jag vill ( åtminstone var det så när jag var yngre i alla fall ) . Jag ska beta av allt , både jul , nyår och mellandagarna . Jag börjar från början och går sedan frammåt . 

Natten mellan den 13:e och 14:e december slog åskan sönder både bredbandet och den fasta telefonen här i huset . Vi ringde och felanmälde det och det skulle vara lagat veckan efter , jo men visst ! Flera gånger har Tele2 skjutit upp datumet då allt ska bli som vanligt igen . Nästa datum det har lovat är den 27:e januari , vi får väll se om de lyckas hålla det denna gången eller inte . Det mesta har fungerat bra ändå . Det viktigaste har jag kunnat hålla koll på genom mobilen , som tur är ! En positiv sak ( förmodligen den enda också ) är att jag verkligen kunde fokusera och koncentrera mig på tentorna som vi hade i mitten på januari . Visst , jag har haft mobilen men det är så pluttigt och det där med att man kan koppla upp sig via mobilen kom vi på först för en vecka sedan ungefär .

När internet är återställt ska jag ta mig i kragen och lämna in min mobil som har krånglat hur länge som helst . När jag pratar med någon så kan det helt plötsligt bara brytas . Man hör att samtalet är igång men man hör inte personen i andra änden , skumt . Dock väntar jag , som sagt , tills internet är återställt igen eftersom att jag måste ha tillgång till internet , framför allt till skolan . 

Tråkiga inlägg utan bilder , men det kommer det också :)

Ditt Ord :)
Postat av: Tele2

Hej Sara,



Om det fortfarande är problem med bredbandet och telefonin efter 27:e januari får du gärna kontakta mig direkt. Vi förstår att det är frustrerande och vanligtvis brukar problemet kunna avhjälpas mycket snabbare. När allt fungerar för dig igen får du även gärna kontakta mig för kompensation under denna tids problem.



Har du mobiltelefoni med oss också kan du även kontakta mig när hemtelefonin och bredbandet fungerar för hjälp med instruktioner om service av telefonen.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2012-01-23 @ 13:59:17
Postat av: Sara

Hej Michaela ,

Tror att det är på gång att fixa sig nu . Skönt det ! Min bror , som är betydligt smartare när det gäller sånt här , har ringt och pratar med någon ( flera olika ) på tele2 och de har sagt att vi ska få ut kompensation för detta .



Tack för din vänlighet !



Hälsningar Sara

2012-01-25 @ 17:53:55
URL: http://sararosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0