Och så var det ny vecka igen ...

Min helg har gått fort . Inledde den , som jag skrivit tidigare , med att jobba . Klockan 13.00 i lördags tog jag helg . Under eftermiddagen blev det lite ändrade planer och såhär i efterhand känns det inte så farligt trots allt :) Jag somnade istället i två timmar , vilket var välbehövligt efter en vecka fulloproppad med jobb . Strax efter att jag vaknat ringde mamma och sa att de kommer hem under dagen , efter tre veckor på resande fot . Lördagskvällen var lugn och skön . Somnade ganska tidigt . Söndagen började lika lugnt som lördagen slutade . Framåt dagen blev vi bjudna till ett par på kvällen . Sagt och gjort , vi åkte dit , åt grillat och jag underhöll två små busfrön en stund :) När vi var påväg hem fick jag sms om att jag är välkommen till Månstad på fest . Eftersom jag kört tidigare under kvällen kändes det lika bra att fortsätta i samma spår . Vid midnatt anlände jag till Månstad där jag tillbringade några timmar innan jag drog mig hemåt för att sova . Efter x antal timmars sömn vaknade jag av att telefonen ringde , sedan tyckte jag det var onödigt att gå och lägga sig igen . Under förmiddagen idag har mamma och jag varit på banken , samt på Ica och handlat . Under eftermiddagen begav mamma , pappa och jag oss till Vegby med våra cyklar där vi cyklade till Ulricehamn , för att sedan cykla tillbaka till Vegby igen . Mamma och pappa åkte före i husbilen ( Pappa fick en övernattning i Vegby av sin arbetskompis på hans femtioårsdag i höstas och den gäller bara ett år så de kände att de var dags att utnyttja den , haha ) och jag kom puttrandes efter i vita faran . När vi var tillbaka i Vegby grillade vi gott och avslutade kvällen med att spela tärning . Så nu är jag hemma medan mamma och pappa har åkt ut en sista runda innan deras semester är slut . Först var de borta i över tre veckor sedan var de hemma i två dagar och nu är de iväg igen . Och vuxna som brukar tycka att unga ränner mycket ;)

Sammanfattningsvis kan man säga att det har varit en lyckad helg med många spontana händelser :)



Några kassa mobilbilder från helgen som varit . . . Det är , enligt mig , bättre än inget när inte kameran är med :) Nu ska jag krypa till kojs här , jobbet kallar imorgon !

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0