Morgonpigga kreatur

Hade tänkt mig en lång sovmorgon idag (som alla andra dagar) men vaknade till liv redan vid sju imorses av att en ko råmar utanför mitt fönster . När jag drar upp persiennerna så ser jag mycket riktigt en luring stå där och käka grönt gräs i lugn och ro . I samma sekund ser jag att han inte äter gräs i lugn och ro utan att katten retas med kossan . Jag klär på mig och inser att jag behöver kalla på förstärkning . Jag släpper försiktigt in katten i huset och står i ytterdörren och ropar på de (här hade jag nu insett att det inte var en ko som var på rymmen utan sju stycken, varav en tjur, 3 kossor och 3 kalvar). De bryr sig dock inte om mig utan vänder på sig och går åt motsatt håll . Jag går in igen och väntar på hjälpen som kommer ganska omgående . Kreaturen är nu i tryggt förvar i en annan hage som har ett helt stängsel runt om sig .

Eftersom att jag ändå var vaken och ute tog jag mig mitt livs första morgonpromenad och nu har jag precis fått frukost i magen . Bra start på dagen trots allt ;) Nu ska jag lägga mig och vila i soffan (hej pensionär!) en stund . Senare blire käk på Kabyssen och ikväll är det kalas för min yngsta kusin som fyller år idag :)

Instagrambild (@rosellsara) från morgonens promenad
 

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0