Måndag igen

Idag är det ny veckan igen och jag ser tillbaka på helgen med ett leende . Fredagen har ni redan fått í detalj ,i ett tidigare inlägg , därför går vi direkt på lördagen . Jobbade mellan 8-13 . Sen bar det av hemåt för lite käk innan jag hoppade in i duschen och svirade om . Bussen gick 15.30 mot Ulricehamn . Efter en snabb sväng på Ica bar det av vidare mot Hökerum där kvällen mestadels spenderades :) Kubb , skratt , alkoholhaltiga drycker , grillat och trevligt sällskap gjorde kvällen till oförglömlig ! 
 
Efter ett fåtal timmars sömn vaknde jag upp i Hökerum på söndagsmorgonen . Vi mådde som vi förtjänade alla tre . Trots lite sömn och en butlande huvudvärk var jag ändå ganska pigg . Gjorde mig i ordning vid strax efter åtta för att bli hämtad av syrran två timmar senare för att fara hem till Dalstorp där det väntades dop :) På vägen hem ringer min chef och undrar varför inte jag är på jobbet . Jag sa till honom att jag hade bytt bort den för att jag skulle på dop . Eftersom att vi bara är två på söndagar i affären så var den andre själv . Efter många samtal fram och tillbaka inser jag att jag kommer missa dopet och måste åka och jobba istället . Då visste jag inte om jag skulle kunna få åka hem till dopbarnet efteråt men det fick jag redan på när jag jobbade . Var på Ica i ca 1,5 h innan jag blev avbytt . Hem och byta om fort innan jag åkte vidare till dopbarnet :) När vi kom hem därifrån åt vi och sedan totaldäckade jag i över tre timmar (!) . Mådde lite bättre när jag vaknade men huvudvärken satt fortfarande kvar . Lyckades i alla fall hålla mig vaken till de två första perioderna i hockey-finalen mellan Sverige och Schweiz ! Såg på facebook nu imorses att Sverige vann med 5-1 , inte illa :)

Tack för en superrolig kväll ! 

Vid ett ska jag vara i skolan för tre timmars utomhuspedagogik , sådär roligt när regnet står som spön i backen . Vi får helt enkelt hoppas på att det hinner gå över tills dess ! Ha en fortsatt fin måndag :)


Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0