Fredag hela veckan

Helgen är äntligen på ingång . Jag har i o för sig haft fredag hela veckan kan man säga för att jag var bara schemalagd i måndags , resterande dagar har jag haft hemmastudier, liksom hela förra veckan . I ett tidigare inlägg skrev jag om hur skönt det är att ha hemmastudier eftersom att jag då kan styra över min tid själv . Nackdelen är bara att jag inte har haft särskilt mycket att plugga på under dessa dagar . Det har strulat lite med att få tag på kurslitteratur , vilket har lett till att jag inte haft tillgång till så många böcker som jag trodde att jag skulle ha . Men det gäller att se det positiva i det hela - jag har fått väldigt mycket annat gjort .

Renoveringen av syrrans rum är klart och jag har i stort sett flyttat ner alla mina saker . Nu inväntar jag en sängleverans innan rummet börjar bli helt färdigt . När sängen har levererats blir det en sväng till IKEA för att komplettera det sista . Hade jag haft mer att göra på skolfronten så hade nedflyttningen garanterat inte gått så fort .

Snön har nästan försvunnit helt och det är återigen plusgrader ute . Tråkigt kan jag tycka , eftersom att det är många barn som har sportlov nästa vecka ! Det hade inte skadat om snön hade fått ligga kvar i några veckor . För jag antar att det ändå kommer komma ett återfall , och då hade de lika gärna kunnat komma på en gång så att det kan bli vår på riktigt sen !

Befinner mig i Sätila för tillfället . M har varit hemma i några timmar mellan jobbpassen och vid 19-tiden ikväll är det vi som påbörjar fredagsmyset :) Helgen bjuder på 40-års kalas och jobb . Det sistnämnda är jag mindre sugen på för tillfället eftersom att jag har en fruktansvärt envis förkylning som inte vill ge med sig .

Den här bloggen uppdateras torftigt . Anledningen till det är att jag även skriver på en annan blogg , inom skolan . Detta gör att denna bortprioriteras för tillfället . Ni hittar den andra bloggen på saraelsamaria.blogg.se :)


Två bilder på vad jag bland annat har ägnat dessa hemmastudie-dagar åt : bakade och kattmys .

Hoppas ni får en fin helg :)

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0