Nedräkningen har börjat

I torsdags ägde den sista examinationen rum för termin fem . En individuell uppgift ska in senast på tisdag som tillhör examinationen men den skickade jag in igår och är därför ledig idag och imorgon . Det är välbehövligt och skönt men fy tusan vad rastlös jag blir fort . Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska göra när jag inte har pluggandet över axlarna . Samtidigt har jag de där skuldkänslorna hängades över mig för att jag inte pluggar . But hey , det är inte så lätt att plugga när jag inte vet vad jag ska plugga på ! Nej , låt det bli tisdag och kursstart så att jag får något att göra ;) Vi påbörjar då termin sex , vilket innebär att jag är färdig förskollärare om ett år , helt galet overkligt! Nedräkningen har börjat med andra ord . 

För att fördriva tiden har jag städat lite smått i mina lådor här hemma . Pappa har äntligen fått tummen ur och börjat fixa på syrrans gamla rum . Det målas , slipas , spacklas och tapetseras för fullt där nere . Inom kort räknar jag därför med att flytta en våning ner , det sista året som jag troligtvis kommer spendera boende i detta hus :) Detta har pratats om sen syrran flytta hemifrån för ca 2,5 år sedan , men bättre sen än aldrig ! Förhoppningsvis kan jag stilla mitt inredningsbegär i samband med flytten en trappa ner ;)

Snön och kylan har även hittat till Dalstorp , helt fantastiskt ! Om det bara kunde sluta blåsa så jäkla mycket så skulle det vara riktigt mysigt att vara ute :) Lite mer snö får det gärna komma också !
 
 
Nu ska jag byta om , ikväll börjar buggen igen ! Som jag har längtat :)

Ditt Ord :)
Postat av: Emma

Du är så duktig kära syster. Tänk att vi snart tillhör samma yrke - det bästa! =) Har du någon ny kurslitteraturlista? Ta med den på tisdag isf, puss (L)

Svar: Tack! Du med :) Visst är det fantastiskt ?! Ses sen ! :*
S . Rosell .

2014-01-19 @ 22:02:51
URL: http://emmarosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0