Sunday

Det är återigen söndag , dagarna rullar på i vanlig ordning . Den nya kursen är nu påbörjad , och det verkar vara en riktigt rolig och intressant kurs :) Mycket hemmastudier vilket är bra , då kan man styra över sin tid som man själv vill !

I onsdags åkte jag till M och har varit där till idag . Mamma hämtade mig i Tranemo vid 13.15 . Skönt att slippa behöva vänta på bussen . Den går inte så ofta på söndagar om man säger så ... I fredags tog M och jag bussen till Göteborg för att se "Hundraåringen" , ni vet han som klev ut genom fönstret och försvann . En rolig film som jag absolut kan rekommendera :) Det gick lite snabbt vid slutet bara , men annars var det en film som bjöd på många skratt ! Innan bion åt vi på resaturang . Vi hade sett ut Restaurang Söder innan vi åkte men eftersom att det var fullbokat där valde vi istället att gå till samma resaturang som vi var på senast , Resaturang Athena . Det var lika gott som sist , så vi vart nöjda trots att det inte blev som vi först hade tänkt :)  Lite komiskt att vi fick exakt samma platser som vi hade förra gången vi var där . Resten av helgen har varit relativt lugn , lite småfix bara men inga större och avancerade grejer .

Renoveringen av syrrans rum flyter på bra . Pappa påbörjade tapetseringen där idag , så nu hoppas (och tror) jag att det inte är allt för många dagar som återstår innan det är klart . Bilder kommer förhoppningsvis när det är färdigt !

Snön har börjat falla utanför fönstret igen . Eller den yr mest omkring . Mysigt med lite mer snö , för än har det ju inte kommit så mycket :) 

Veckan som kommer har jag hemmastudier hela veckan . Planerna är att försöka göra det jag kan inom skolfronten . Resterande tid (ja, jag räknar faktiskt att det blir en del tid över) kommer förhoppningsvis tillbringas hos farmor och farfar, hos M, på jobbet och på Ge-Kås . Känner på mig att den här veckan kommer att bli lika bra som den nuvarandade :)

Hoppas ni haft ett lika bra avslut på den här veckan som jag har haft :)

Ditt Ord :)
Postat av: Emma

Kul att du skriver syrrans rum, visste inte att mitt rum skulle renoveras i Ulricehamn. Har inte sett några hantverkare än och du påstår att pappa redan har börjat?! :O

Svar: Haha kul du.. Menar ju ditt gamla flickrum , men det anar jag att du innerst inne förstår... :p
S . Rosell .

2014-01-26 @ 19:03:13
URL: http://emmarosell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0