Köpenhamn

I måndags kom vi hem efter tre dagar i Köpenhamn. Mattias pappa fyllde sextio i söndags och bjöd därför med oss på en resa dit. Vi har åkt tåg och buss i mängder till barnens stora lycka. I o med införandet av ID-kontroll mellan Sverige och Danmark kunde vi inte boka varken buss eller tåg i förväg. Men det löste sig fint och allt gick relativt smidigt. På lördagskvällen var vi alla ganska frusna efter många timmar på vandrande fot och en del väntan så när vi kom till hotellet kröp jag ner under täcket för att få upp värmen igen. Och jag var oerhört glad över att vi åt middag på hotellet och inte begav oss ut i blåsten igen. I söndags rastades först barn och vuxna på ett stort akvarium med mängder av fiskar och andra vattendjur. Häftigt att komma djuren så nära! På kvällen åt vi en födelsedagsmiddag på en restaurang bestående av italiensk buffé, väldigt mysigt.

Ska erkänna att jag hade alldeles för lite ytterkläder på mig (med mig) , trots dubbla lager byxor, mössa, vinterjacka och vantar blåste det ända in i ryggmärgen. Jag har därför åkt på en ny omgång förkylning, men det kunde varit värre, delar av resesällskapet blev magsjuka så därför ska jag nog vara glad att jag endast fått en förkylning på denna resa ;)
 
Fyra stycken som var imponerade över alla djur. Det vart svårt att fota där inne, eftersom det var så svårt ljus. 
Två stycken kompisar som bodde i den tropiska skogen. 
 
I väntan på bussen till Sverige var vi en legobutik. Även det var häftigt, helt otroligt vad man kan bygga av lego. Ett besök till Legoland blev jag definitivt sugen på framöver.

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0