Att inte ta reda på könet

På ultraljudet valde vi att inte ta reda på könet, dels för att det inte är 100 % tillförlitligt och dels för att det egentligen inte spelar någon roll. Huvudsaken är att barnet är friskt och mår bra. Men under graviditetens gång har jag sett olika tester man kan göra för att få reda på om det är en tjej eller kille. Jag har fått höra att jag har en tjejmage. På föräldrautbildningen igår sa de att sånna här tester inte stämmer för det är ju som barnmorskan sa: att det är 50 % att gissa rätt. Trots detta har jag ändå testat två saker, bara för att se om det sedan stämmer .

Test 1 - hårstråtestet:
Man tar ett hårstrå från huvudet och trär i förlovningsringen (eller annan ring om man inte är förlovad/gift). Om ringen snurrar fram och tillbaka ska det enligt testet vara en tjej, och om ringen pendlar fram och tillbaka ska det vara en kille. Jag har gjort detta två gånger och båda gångerna har ringen snurrat fram och tillbaka vilket betyder att det alltså är en tjej i magen.

Test 2 - bikarbonatstestet:
Häll 1-2 tsk bikarbonat i ett plastglas. Kissa sedan i glaset. Om det inte blir någon reaktion alls sägs det vara en tjej och om det bubblar och låter sägs det vara en kille. När jag gjorde detta hände inget alls vilket betyder att det enligt även detta test är en tjej.

Från dag ett har vi sagt "han" till pyret i magen, trots att vi egentligen inte vet. Därför känns detta lite främmande att de tester jag gjort visar att det är en tjej. Och trots att det inte finns något vetenskapligt bakom dessa test kan jag inte låta bli att fundera över resultaten och vad det är för filur som gömmer sig i magen egentligen. Tänk att bebisen är så nära mig hela tiden men att jag inte ens vet om det är en tjej eller kille. Vem är du som gömmer dig där inne egentligen? Försöker ställa in mig på att det kan vara vilket som och som jag skrev innan är inte könet det viktigaste, utan givetvis att det kommer ut en frisk och välskapt bebis, men visst kan jag inte låta bli att fundera ♥

Ditt Ord :)
Postat av: Anonym

Haha kul tester!😂 /Emma

Svar: Haha ja lite faktiskt ;)
S . Rosell .

2017-04-05 @ 22:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0