Måndagstips

Måste bara dela med mig av ett supertips när det kommer till att rengöra silversmycken. De har ju en tendens att se sådär smutsiga ut när de ligger en längre tid. Jag hade en hel del som jag behövde rengöra och fick tips från en på jobbet att detta skulle vara effektivt.

1. Klä in en glasform (jag hade en vanlig ugnsform) med aluminumfolie.
2. Strö lite bakpulver.
3. Lägg i smyckena.
4. Strö över ytterligare lite bakpulver.
5. Häll på kokande vatten (ca. 1/2-1 liter).
6. Låt stå tills det svalnat och plocka sedan upp smyckena. Klart!
 
Jag sköljde av mina smycken eftersom de kändes lite kletiga från bakpulvret. Superenkelt och man slipper skura och gnugga smyckena. Tog tyvärr inga förebilder då jag vart så ivrig när jag insåg att det funka. Men det fungerar verkligen, så helt klart värt att testa :)

Här är efterbild som inte riktigt gör det rättvist men det är stor skillnad jämfört med innan.
 
 
 
 

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0