Fullmatade dagar

Det blev djupa tankar i föregående inlägg, men jag kände att jag var tvungen att skriva något när det berörde mig så mycket. Att bära och föda fram ett friskt barn är ingen självklarhet hos alla. Att framkalla bilder på Miltons första tid i livet blev helt plötsligt väldigt viktigt. Därför väntar jag i skrivande stund på att över 100 bilder ska dimpa ner i brevlådan. Och i och med att det är lördag idag lär jag få vänta till åtminstone måndag. Trodde att de skulle komma igår, eftersom det hade skickats i torsdags. Därför blev jag lagom besviken när jag insåg att jag hade fel, men då har ju något att göra nästa vecka också ;)
 
Veckan har varit ganska lugn. Det har varit en del farande och flängade de senaste veckorna vilket såklart är jättemysigt, men jag ska inte sticka under stolen med att det har varit skönt med en lungare vecka. Eller egentligen har den varit fullspäckad när jag tänker efter, men det har varit mestadels spontana saker vilket jag tycker är underbart, det gör att det inte blir så kravfyllt. I tisdags tog jag med mig Erica (farbrors fru) till Borås. Hon är sjukskriven då hon skadat foten, så vi slog två flugor i en smäll och förenade nytta med nöje. Huvudsyftet var att reklamera varukorgen på vagnen som hade fått en repa och efter många om och men fick jag tillslut en ny. Sen hann vi med att uträtta en del andra ärenden som en sväng på Ekohallen där jag bland annat köpte ett album att sätta in de framkallade fotona i. Några bilder ska givetvis in "Boken om mig", men förhoppningsvis blir det några över till ett album också ;) Onsdagen bjöd på en promenad med Susanne och lilla Melvin. Första långpromenaden för min del och det känns riktigt skönt att äntligen kunna röra på sig igen! Hon hämtade storasyster på förskolan och spenderade sedan några timmar här. Igår var en Securitas-man här och installerade larm. Brorsan var ledig så han kom förbi när han uträttat lite ärenden i stan på morgonen. Himla mysigt, och vi har faktiskt ganska roligt ihop. Även syrran och hennes pojkvän kom förbi en stund. Är så glad för att vi bor nära varandra, och kan träffas spontant och ofta! 

Lägger en vecka bakom mig helt i min smak. Spontana saker är oftast det allra bästa, om ni frågar mig. Nästa vecka väntas läkarbesök för Milton och besök av Lina, hon har inte träffat lilleman ännu så vi har en del att prata ikapp. Sen är det ju midsommar (!) också, så nog ska den veckan försvinna förbi i en rasande fart också. Men först ska jag njuta av en helg min min lilla familj. Det här med att vara mammaledig är inte alls dumt faktiskt!

Ditt Ord :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0